söndag 22 januari 2012

Summering av veckan

Veckans träningsläger kan summeras till drygt 12 timmar varav ca 10 på Cykeln. Två trainerpass med 4x4, ett skidpass i högt tempo, gymträning, ett distanspass och resten jobbpendling. En bra träningsvecka. Tänk att få till kontinuitet som liknar denna.

I morgon är det ny vecka med nya vardagspussel som ska gå ihop i slutet på veckan. Försöker att fortsätta med lite cykelpendling till jobbet på morgonen om bara bakhjulet håller ihop. Har nämligen haft lite problem med ett par ekrar som gått av och jag misstänker att när det väl har börjat gå sönder ekrar så lär det fortsätta bli problem. Bara att se vad som händer.

Har också haft problem med batteriet till cykellyset som inte verkar klara kylan ute speciellt många timmar men det verkar har lagat sig själv över natten. Om bakhjulet är omekrat i morgon Bitti när jag ska till jobbet skulle jag bli förvirrad. Men det skulle vara praktiskt förstås.

4 kommentarer:

  1. Vad har du för skärmar på din cross?
    Jag har ju införskaffat en CX också och har väl vissa funderationer att cykla då det är grisigt på vägarna så skärmar kan va en hit kanske...

    SvaraRadera
  2. Stefan, jag kör med Biltemas plastskärmar som kostar typ en hundring och dom har funkat för mig. Jag har lite halvskralt med fästen för skärmar på min cross så jag har fått använda buntband till en del fästpunkter. Funkar fin-fint.

    Vad är det för cross du har köpt om en nyfiken får undra?

    SvaraRadera
  3. Jag köpte en Scott CX Team ram och byggde på
    Mest för att jag hade en massa prylar liggandes på hyllan hemma, och jag (till skillnad från Per) hatar då det ligger saker oanvända, då nyttjar jag dom hellre på nått sätt, eller säljer dom

    Så en custom Scott helt enkelt, mycket nöjd, långt över förväntan

    Bilder: http://lindback.blogspot.com/2012/01/sent-ska-syndaren-vakna.html

    SvaraRadera
  4. Hej Mats. Jag var tvungen att göra lite detektivarbete och leta upp dig här. Jag fick så dåligt samvete idag efter spinningen när jag alldeles för sent i min svett-yra kom på att det ju var du som jag cyklade med i somras en sväng! Hoppas du inte tycker jag är alltför otrevlig. Nästa gång ska jag heja ordentligt (om jag inte gör samma misstag igen ;-)

    / Moa

    SvaraRadera