måndag 5 november 2012

Cykling i solsken


Vad inbegriper cykling har helgen bjudit på ett hårt intervallpass och ett kortare distanspass. Jag är fortfarande i fasen att jag provar mig fram med några olika intervallformer. I lördags var det dags för att prova 15x15 med en arbetstid på 16 minuter. Den typen av intervaller verkar beskrivas som bra för att pulsen inte hinner sjunka under den korta vilan. Det var tyvärr inget som jag fick erfara. Tvärt om så fick jag inte upp så hög puls alls fast jag körde på 420 W. Däremot kände jag mig stel och sliten dagen efter, lite som efter ett styrkepass. Måste utvärder denna form av intervaller innan jag sätter upp det på träningsschemat igen.

Distanspasset på 2:15 på söndag genomfördes i solsken (jo, på riktigt) och med sällskap av både Pirac och Linda. Det blev en lagom runda och faktiskt med en fikastopp i Holmsund hos Lindas föräldrar. 5 stjärnor från Linda och mig men Pirac var missnöjd över dom ynkliga portionsstorlekarna och muttrade över en halv stjärna. Max!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar