lördag 30 november 2013

Dagens distans

Rullade i väg på dagens distanspass, ensam som vanligt vilket är tråkigare än att cykla med andra fast fördelen är att jag kan välja farten som den passar mig. I en grupp får man anpassa sig till den gemensamma farten vilken inte alltid stämmer med mina egna önskemål.

Smhi hade lovat runt nollan och sol och klädseln var förstås anpassad därefter. Dessvärre var det några grader kallare än så, kanske 5-6 grader kallt så stundtals frös jag lite. Men lyckligtvis blev det lite varmare temperatur i slutet av passet när jag närmade mig havet så jag behöll värmen nästan hela vägen hem.

Väglaget var bra med bar asfalt till en början men ju längre in i landet jag kom desto sämre blev underlaget som till slut övergick till blankis. Jag var riktigt nära att dratta i backen ett par ggr men lyckades hålla mig upprätt alla gånger och nådde hemmet välbehållen efter 4,5 timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar