tisdag 26 november 2013

Två timmar före jobbet


I morse hade jag tänkt att det skulle bli minst 2,5 timmar i sadeln före jobbet men kroppen ville baske mig inte kliva ur sängen så det fick bli dom traditionsenliga två timmarna. På termomentern stod det 5-6 grader kallt vilket dessvärre kändes betydligt kallare. Trots at jag har cyeklkärra som betyder snittfarter kring 20 km/h så tycker jag att det ofta känns kallt att cykla denna vinter. Är lite oroad för den RIKTIGA vinterkylan som lär komma som vanligt även i år och hur jag ska kunna hantera den.

Är det föresten någon som kan rekommendera ett baklyse som lyser riktigt starkt och rött?

4 kommentarer:

  1. Hej.

    Jag har två sådan här på min cykel inköpta på e-bay.
    Lyser väldigt mycket, jag kör ett blinkande och ett fast lyse.
    http://www.cygolite.com/products/hotshot2W1.html
    http://www.youtube.com/watch?v=uXVHaO3uOfI

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Enkel att ladda direkt från USB dessutom.

      Radera
  2. Visade en lampa på bloggen med två streck, dock har jag ingen aning om bilisterna bryr sig då jag inte cyklat ute ännu. Är inte lika fanatisk som dig :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg det inlägget faktiskt men nu har jag beställt lampan som Kent föreslog.

      Radera