tisdag 12 november 2013

Det börjar dra ihop sig

Har som traditionen bjuder en lång viloperiod på hösten men nu börjar sötebrödsdagarna vara till ända. Har försökt smyga igång efter min tvåveckorsförkylning men först idag känner jag mig pigg och kry. Senare i kväll blir det lätta trösklar på trainern och sedan drar morgonträningen i gång på allvar.

Jag tänker mig tävlingspremiär i slutet av april vilket ger i handen 4,5 månader till första tävlingen. Det känns jättenära. På riktigt!

I helgen var jag och Linda på besök i Luleå och jag passade på att prova traktens vägar på crossen. Det blev årets första pass på snö och det kändes ovant och osäkert i halkan. Jag antar att man vänjer sig med det hala underlaget även i år men det var skönt att komma hem till Umeå i går och få cykla på snöfria vägar igen.

3 kommentarer:

  1. Du cyklar bättre än du räknar, jag får det till 5,5 månader ;-)

    SvaraRadera
  2. Låter ju kanon med en extra träningsmånad. Efter tröskelpasset i går kväll står det klart att det är en bit kvar till tävlingsformen.

    SvaraRadera
  3. Några siffror att grotta ner sig i, jag gillar siffror, kika på dagens inlägg, inte för att jag har nått att skryta med, men siffror är det :)

    SvaraRadera