fredag 1 november 2013

Kyla och dubbdäck

Nu verkar kylan vara på gång lite mer kontinuerligt här i Umeå och förhoppningsvis ger febern med sig under helgen så pass att jag tar mig ork att byta till dubbdäck. Förutom att det låter lite mer med dubbade däck så gör det mig inte så mycket att det går tyngre faktiskt. Jag har ju ändå en cykelkärra på släp med mig 90 ggr av 100 så om det går 1 km/h långsammare blir liksom brus på ytan.

Pirac har liksom många äldre herrar, problem med prostatan. Trots att han är kasterrad verkar problemen inte vilja ge med sig och den ena antibiotikakuren efter den andra har avverkats och den senaste verkar ha gett positiva resultat. Till veckan är det dags att lämna nytt urinprov och kanske också göra en ultraljudundersökning av prostatan för att se om förbättringen verkar kvarstå.

Pirac och Emma på riddagis.
 
Hej då! Nu ska vi kolla på lite hästar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar