torsdag 2 januari 2014

Husbestyr

Julledigheten har bestått av husbestyr till i det närmaste 100% och cyklingen har fått stå tillbaka. Delvis för att jag har velat komma på plats i nya bostaden men framför allt för att min motivation för cyklingen har varit väldigt skral.

I morse tog jag dock tag i situationen och bestämde mig för att cykla till jobbet. Innan jag beslutade mig för hur varmt klädd jag skulle vara öppnade jag ytterdörren för att känna på vädret. Dör ute var det kraftig blåst, någon plusgrad och regn. Lagom roligt cykelväder med andra ord och hade det inte varit för att bilen var utflykt och cykeln återstod som det enda alternativet är väl risken rätt stor att cykeln hade fått stå hemma. Nu hade jag ingen bil så det var bara att stålsätta sig. Tyvärr var hjälmen på utflytt och jag fick springa runt bland flyttkartongerna och leta fram en reservhjälm.

Väl uppe på cykeln bjöd tillvaron inte på några sensationer och kroppen kändes tung och sliten, trots att den borde vara pigg och kry. Nu stundar cykelturen hem vilket var tänkt att bli ett tröskelpass men eftersom jag känner mig lite under isen får det bli kortaste vägen hem och i sakta mak. Håll tummarna för att det inte är en stundande förkylning på G.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar