tisdag 14 januari 2014

Tuff morgon

När klockan ringde för tröskelpass kl 6 i morse krävdes det all min motivation för att fösa undan latmasken och faktiskt kliva upp. Dessutom hade jag ju precis klivit av cykeln från gårdagens distanspass men det satt nog inte kvar i benen som tur var.

Planen var 3x15 på 320 W men redan det första blocket var odrägligt jobbigt. Det andra blocket krävde en ren kämpainsats vilket inte riktigt ska behövas för att ta sig igenom tröskelpass. Kändes i benen som att jag låg över tröskeln men effektmätaren visade att jag låg under. Litade ändå på min känsla och nollade effektmätaren inför sista blocket och då kändes 320 W helt plötsligt som överkomliga och betydligt lättare än det hade gjort före nollning. Förmodligen behövde en nollning med andra ord. Inför det tredje och sista blocket var dessvärre mina ben rökta och jag lyckades bara krama fram 310 W men då tror jag som sagt att de första två låg runt 330-340 W. Inte konstigt att jag var rökt. Men nu får jag ju vila ett helt dygn och då jäklar, blir det nya tag.

Några reflektioner från förra veckans träning (inga nyheter utan, men ändå):
1. Kvittera inte ut veckans enda lediga dag på måndag. Spar den till senare i veckan.
2. Kör inte distanspassen i början av veckan utan då ska kvalitetspassen köras. Distanspassen orkar alltid benen men år dom rökta blir det inte mycket av ett VO2-pass.
3. Motivation är en nödvändighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar