torsdag 9 januari 2014

Nytt pass och trötta ben

I går på väg hem från jobbet blev det ett nytt pass för mig i tröskelsammanhang. coach Petter hade planerat 3x15 minuter och om du läser detta Petter så VAR DET SKITJOBBIGT. Planen var en snitteffekt på 330 W men mitt slarvande med träningen under julen har gjort att jag ligger lite efter och fick nöja mig med 325 W. Vanligtvis brukar jag tycka att distanspass är ganska bekväma för benen (utom när det blir 5 timmars distanspass vilket väldigt sällan händer) men gårdagens tröskelpass tregångerfemtonminuter satt kvar i benen under hela distanspasset i morse. Många cyklister pratar om krispiga ben när dom är trötta men så brukar inte mina ben kännas. När mina ben är trötta brukar dom kännas sega och klumpiga och kanske något annat också men absolut inte krispiga.

Nu hoppas jag på en snabb återhämtning så jag orkar med en timmes cykling hem i kväll.

5 kommentarer:

  1. Ja, att hamna i klorna på Petter brukar vara plågsamt. Föreslår att du gör dig oanträffbar och sätter dig i soffan med en påse chips.

    SvaraRadera
  2. Läst och noterat!

    Det kommer upplevas lättare eller åtminstone mer behagligt framöver

    SvaraRadera