tisdag 4 mars 2014

En veckas vila


Förra veckan var jag sjuk och fick avstå från cyklingen. För mig var det personbästa i kort förkylning och trots att jag hade feber en dag eller två verkar jag inte alls har tappat så mycket som jag brukar efter en förkylning. Bra där!
Nu har coach Petter (@larssonpetter) skruvat om fokus på träningsupplägget lite vilket betyder mindre tröskel och mer VO2-intervaller. Körde ett uppvakningspass i söndags med ett lätt och kort ”tröskelpass”. I går kväll vred jag på lite mer tid och belastning och körde en 3x15 på 330 w vilket kändes oförskämt lätt. Jag blev klar med träningen i går kväll först vid nio-tiden och när klockan ringde strax efter kl sex i morse kändes det inte helt naturligt att kliva upp och köra ett VO2-pass. Men jag lyckades övertala benen och landade mina treor på mellan 415 och 430 w. Nöjd med tanke på att jag var krasslig förra veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar