måndag 17 mars 2014

Till salu Fuji SST 1.0

Nu säljer jag cykeln jag har haft som tävlingscykel. Pris 12 000 kr. Cykeln finns i Umeå men jag kan skicka den med bussgods mot fraktavgift.

Cykeln är en Fuji SST 1.0 och den är en väldigt styv och lätt cykel (7 kg enligt Fuji) med Dura Ace drivlina, kolfiberhjul och kolfiberram. Ramen har asymmetriska kedjestag för att vara styvare på drivsidan.

Komponenterna är tre år gamla men rörliga delar som tex trissor, kedja, drev och vevlager är bytta och fräscha. Ramen är två år men nylackerad förra året. Förutom en liten lackskada på överröret som är mindre än ett knappnålshuvud är den väldigt fin i lacken. Cykeln har jag använt nästan uteslutande för tävling och knappt använt den som träningscykel.

Just nu är det integrerad sadelstolpe men det följer med en lös (oanvänd) sadelstolpe så att sadelhöjden kan justeras. För den som har lika långa ben eller kortare ben än mig (jag är 188 cm) går det förstås bra att kapa stolpen till rätt längd. Fälgarna är helt i kolfiber (inklusive bromsytan) 58 mm höga och väldigt stabila.

Kontakt:
 
58
Ram
High Modulus D-6 carbon
Vevparti
Shimano Dura Ace HollowTech II w/ Integrated Spindle, 39/53T (177,5 mm vevarmar)
Vevlager
Shimano Press In Bearing system B86
Framväxel
Shimano Dura Ace, F-Type-Braze On Mount
Bakväxel
Shimano Dura Ace, 10sp
Växelhandtag
Shimano Dura Ace STI shifter/brake, 20-speed Flight Deck compatible (högra är bytt till Ultegra)
Kassett
Shimano Ultegra 11-25T, 10sp
Kedja
Shimano Ultegra, 10sp
Hjul
Oval W-945 Carbon Rim w/ Alloy Braking Surface, 58mm rim-700c, Sealed bearings
Bromsar
Oval RB-900 CNC Alloy Dual Pivot w/Swiss Stop Carbon Pads
Växelreglage
Shimano Dura Ace STI (höger är Ultegra)
Styre
FSA No. 42 1 1/8"U- 1 1/2"L Integrated, w/Carbon convex topcap
Styrstam
Oval R-900 Carbon Alloy matrix, 31.8mm, +/-6 degrees
Sadel
Selle San Marco Aspide eller Oval SR-900 Flat w/ Carbon rails
Vikt
15.5 lbs / 7.0 kg






 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar