måndag 31 mars 2014

Mallis

Så, då är arbetsdagen slut och i morgon bitti bär det av till Mallis. Satt mig precis ner och pustade ut och kände lugnet att vara redo för avfärd. MEN... Så slår det mig att vinterpälsen på benen fortfarande är kvar. Direkt tänker jag att det blir kvällsskift med hyveln men så umgås jag lite med tanken på att faktiskt runda ön med lite vind i pälsen. Tanken frestar mig lite och beslutet brådskar inte direkt. Jag kommer att cykla oavsett vinterpäls eller sommarpäls.

Tack vare en snabb leverans av www.egons.nu landade min nya cykel förra veckan och i fredags kunde jag montera ihop den för premiärturen i sommarvärmen (nästan) på lördag. Beslutet att byta cykel grundade sig på att jag är less på mekaniska växlar och gärna vill prova den elektroniska varianten i stället. Och min förväntan blev inte besviken efter att ha gjort de första växlingarna. Vilken skillnad mot den mekaniska varianten. Ett tryck=en växling och det går inte att lita på när det gäller mekaniken.

I helgen har vi haft fullt hus och besök av Lindas släkt från både Umeå och övriga Sverige. Mycket trevligt umgänge, väder och mat. Upplägget var lite av knykalasvarianten och förutom att Jag och Linda slipper laga mat i timmar för en eller två rätter blir det massor av rätter och smaker. Ett upplägg som jag verkligen vill rekommendera. Efter en sådan trevlig helg i nya huset känns det lite tråkigt att åka hemifrån, trots att jag sett fram emot en Mallisresa hela vintern och det är ett bra betyg på min tillvaro.

2 kommentarer:

  1. Det är bara gratulera till två bra köp med andra ord! Det dyrare (antar jag) har jag ju själv haft nöjet att besiktiga. Medan det andra får vänta åtminstone till slutet av månaden innan jag kan bedöma - hoppas bara denna har utrymme för dubbla Cordo elasticos!

    Nu hoppas jag du återhämtar dig från våldet mot huvudet och ser till att fixa de där äckliga benen.

    SvaraRadera
  2. Äcklig kan du vara själv för nu är pälsen borta :-)

    SvaraRadera