fredag 21 mars 2014

Vardagsrutiner och träning

För mig fungerar träningen bäst när vardagen följer standardrutinerna eftersom jag kan planera träningen flera dagar framåt och maximera träningstiden och träningsinnehållet. Nu har det däremot varit en period där standardrutinerna har slukats av diverse ostrukturerat innehåll. Inget speciell utan bara en massa småsaker. Många bäckar som så att säga.

Träningen i vinter har gått kanonbra och jag har kunnat följa planen som @larssonpetter har gjort till mig så när som på en veckas förkylning. Denna vecka har planen däremot inte matchat verkligheten så idag fredag har det blivit ett träningspass. Startade hårt med 3x20 på planerad effekt vilket skulle följas upp i går med 3x15 men redan efter uppvärmingen insåg jag att det inte skulle gå. Jag tror faktiskt att det är första gången som jag har fått ställa in ett pass när jag väl sitter på cykeln.

I kväll hoppas jag kunna köra en uppsättning 4x4 på en anständig effekt och förhoppningsvis blir det två distanspass i helgen. Sedan får det bli nya tag nästa vecka som får bli uppladdning inför Mallisresan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar