fredag 19 augusti 2011

Tävlingsdags

Som Tom Wieselblad redan upptäckt är vi hela 3 stycken tappra cyklister i seniorklassen på tempoloppet på NM i morgon. Vet inte om jag rokar kommentera det mer. För egen del har det inte så stor betydelse att det är få startande när det är tempo men desto tråkigare för arrangören. Om vi har få cyklister i norrland så har vi ännu färre tävlingsarrangörer. Tycker det är trist att så få ställer upp när vi för en gångs skull har en tävling i Norrland.

Körde ett pass med några gimonäsare i går runt Gräsmyr och innan jag var hemma igen stod klockan på nästan 3 timmars cykeltid. Försökte köra på hårt under passet men kände mig aldrig speciellt stark vilket snittfarten också bekräftade. Nåja! Jag är mest glad att kunna cykla igen. Formen får komma till nästa säsong hoppas jag.

Nu hoppas jag verkligen på en regnfri helg så blir det säkert jobbigt och kul :-)

4 kommentarer:

  1. Det är trist att det blir så få på NM men ett problem är att Norrland står för 60% av ytan men bara 12% av befolkningen. Hade gärna kört men 80 mil enkel resa veckan efter det vi kommit hem från en 500 mils resa runt Sverige (pga av att SM var i Halmstad) känns lite för mycket. Hade jag bott i Umeå eller nån annan lite mer centralt placerad stad hade jag kört direkt.

    SvaraRadera
  2. Ja det är förstås de stora avstånden som är problemet för många eller som Ronny Eriksson redan har konstaterat när dom breddar vägarna i Norrland: -Det är inte bredden som är problemet med vägarna i Norrland utan längden.

    Jag tror också att den största tävlingsivern har avtagit hos dom flesta och dessutom har resbudgeten kanske börjat lysa på rött. Om NM (länsmästerskapen generellt) skulle köras tidigare på säsongen tror jag att uppslutningen skulle bli betydligt större.

    SvaraRadera
  3. Tror du har rätt i det, när Luleå körde i juli var det betydligt fler cyklister. Många tappar ju lusten att resa efter sm (dessutom är semesterdagarna slut).

    SvaraRadera
  4. Kan bara hålla med Janne, cykelkontot är tomt!!!
    Har inte råd helt enkelt!

    SvaraRadera