lördag 13 augusti 2011

Testrunda

Har som sagt knappt cyklat sedan SM under midsommarhelgen pga diverse åkommor. Har kört några pass i veckan och sett på snittfarten att den inte varit så hög som den annars brukar vara. Inte alls så konstigt men ändå ett konstaterande.

Passade på att provtrycka vår tempobana (21 km) här i Umeå för att få en jämförelse på hur mycket jag har tappat jämfört med försommaren. Även om jag inte hade nummerlapp försökte jag ligga på ordentligt och tiden blev väl ok iaf. Ingen katastrof utan ung vad jag hade hoppats på under rådande förutsättningar. Kände ingenting av min knäskada vilket ändå är det viktigaste och ett skönt besked.

Såg på nybynsik.se att Per Nilsson van Älvsbyn runt. Har inte hunnit prata med Per men med tanke på att han är en spurtkanon så gissar jag att han vunnit klungspurten. Grattis Per!

6 kommentarer:

  1. Skulle va intressant hur mycket tiden försämrats (mellan tummen och pekfingret) efter ett så pass långt uppehåll

    (En fortius är beställt by the way)

    SvaraRadera
  2. Kul att knät äntligen funkar! Så nu är det tillbaka till utgångsläget: Inte knäna det är fel på ;)
    Tack Mats!
    Eftersom jag färgats lite av en kamrat... så såg jag till att hamna i en finfin utbrytning, som sedermera helt riktigt slutade med spurt. Hade mycket hjälp av mina lagkamrater, men även otaliga skyltspurter på Mallis gjorde nog sitt till :-D

    SvaraRadera
  3. Stefan, det är så klart svårt att säga hur stor förändringen är utifrån ett tillfälle men det var ca en halvminut från PB. Ska ut och ge den en omgång till i kväll när vi har tempoträning.

    SvaraRadera
  4. Insåg då jag läser lite närmare att det var kanske inte helt stillasittande du pysslat med, även fast det lät så
    Meningen "Har kört några pass i veckan" är ju som min egen normalvecka, men lät ju förmodligen inte rikigt som din normalvecka, men det kan ju också ha sin förklaring i själva speeden på vägarna.
    ville jämföra mot mitt eget tapp från form till icke form, men det sket sig ;-)

    Nåväl, kul att det inte är problem i knät längre, bara i de icke vitala delarna fortsatt...

    SvaraRadera
  5. "Har kört några pass i veckan" syftar på veckan som varit. Annars har det varit noll komma noll noll i träningsdagboken.

    SvaraRadera
  6. shit då vart jag imponerad över tiden REJÄLT!!
    håller jag upp en vecka eller två pga förkylning så är jag ju FLERA minuter saktare på en två tre milare

    SvaraRadera