torsdag 11 augusti 2011

Trevlig sammanstötning

Var på Biltema och köpte tvättlappar som är helt överlägsna för att rengöra cykeln med. Eftersom det inte finns Biltema i Kiruna hade jag som vana tidigare (när jag bodde i Kiruna) att köpa på mig en hel bunt förpackningar men nu när jag bor i Umeå (och dessutom nära Biltema) är det enkelt att springa in och köpa en förpackning eller två. På väg ut ur butiken springer jag på Janne Eriksson (Kiruna) som tillsammans med familjen är på väg hem från VSM och givetvis passa på att gör ett stopp på BT och fylla upp en kasse med tvättlappar.

Vi utnyttjar det unika tillfället (som det faktiskt är att vi springer på varandra av en slump) genom att fortsätta mötet med familjerna över en morotskaka och en kaffe på   kaffé Victoria. Janne gick på min rekommendation och provade chokladtoscan och det verkade inte som att han blev besviken. Blev en hel del cykelsnack (förstås) innan vi skildes åt.

Annars blev det en lugn dag utan cykling men lite pyssel hemma och en lugn prompis med Pirac (hunden). I morgon hoppas jag att knäet har blivit ytterligare lite bättre så att jag kan komma ut på en lugn tur.

Såg att David snodde mitt bandrekord på tempoloppet i Jämtlandsserien i går. Rackarns... Kan inte ge honom en hedersvärd utmaning i år men nästa år, då jäklar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar