söndag 28 augusti 2011

I'm a distriksmästare i tempo

Jodå, jag tog hem mästartiteln i distriktet och jag tror att det var min första faktiskt. Det var rätt få startande i elitklassen, faktiskt bara me myself and I men vadå: Alla var kallade och jag vann :-)

Arrangören Piteå CK bjubbade på kanonväder med säkert 20 eller fler grader och lätt solsken.  Banan bjöd på ordentlig stigning upp till vändet och sista km var det en ordentlig ståbacke. Den var roligare åt andra hållet på vägen hem.

I begynnelsen av cykelkarriären hade jag en tendens att inleda loppen för hårt och jag tror att jag gjorde lite av det misstaget också i går. Förutom NM förra helgen har ju inte kört något lopp sedan SM på midsommarafton så tävlingsivern var betydligt större än vad den normalt är denna tid på året. Snittfarten blev ytterst blygsamma 43,5 men det skyller jag på den tuffa banan och jag tycker det var ett bra lopp och att det är på väg i rätt riktning. Resultaten hittar ni här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar