onsdag 20 februari 2013

Det rullar på


Träningen bjuder inte på några riktiga toppar just nu och kapacitetsmässigt har jag inte återhämtat mig från förkylningen som blev seg som vanligt. Till formen efter GC i januari när jag blåste av 5 st fyror på 420 W är det fortfarande en bit kvar. På fyrorna sliter jag fortfarande alldeles för ont på 400 W för att det ska vara roligt.

Jag försöker också klämma in några utomhuspass för att få lite mer tid i sadeln. Även om det strängaste kylan börjar darra lite på manschetten så det fortfarande fullt tillräckligt för att göra fötterna till isklumpar på en timme. Dom eluppvärmda sulorna har en vag om ens någon effekt alls på mina fötter. Dom gör sig bäst som irritationsmoment i samband med skopåtagningen.

Förutom denna blogg kommer jag inom kort att berätta om ytterligare en blogg men mer om den strax. På Twitter har jag följt Coltings frustration över kostvetarnas (enligt honom) tillkortakommande på just kostfrågor. Personligen tror jag som med det mesta att lagomt är bäst men det fungerar i alla fall som underhållning.

Angående Twitter gjorde jag ett inlägg i morse om min förvåning över att det verkar vara en nyhet att mysli och frukostflingor innehåller mycket socker. Att det betraktas som en nyhet bygger jag på att Svt tar upp det på nyheterna men jag hoppas att det bara är Svt som uppfattar det som en nyhet. För inte kan det väl vara en nyhet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar