måndag 25 februari 2013

Vårkänslor

Redan före helgen hade jag planerat skidåkning i stället för cykling. Dels för att vi har varit bortrest och jag gärna slipper släpa på cykeln, dels för att låta bene få lite variation. Det fanns en tid när jag åkte lika mycket skidor som jag idag cyklar men i år har det bara blivit fattiga 2 mil inann helgens åkning.

Både lördag och söndag bjöd på ett par plusgrader, sol och perfekta nydragna spår i Sollefteå. För er som inte provat skidåkning där vill jag berätta att ni verkligen missat ett fantastiskt spårsystem. Gissningsvis kan man åka ca 4 till 5 mil utan att hamna på samma slinga och spåren går bokstavligen i terrängen och upp på berg med fantastiska vyer.

Nu är det ny vecka och någonstans hoppas jag ocks att kroppen ska vända blad och komma igång och fudnera lite bättre. Planen för kvällen är 5x4 och klarar jag inte 400 W utan att bita av dom sista kommer jag att bli orolig för formen på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar