fredag 15 februari 2013

Morgonträning


06:50 slet jag bort kudden från ansiktet i morse och hasade upp på stålmaskinen. Efter en uppvärmning på i 5 minuter på 150 W dammade jag igång ett tröskelpass á 5x10 på 300 W. Normalt ingen större vånda eller plåga men den tiden på morgonen inklusive sömnbrist var det en bister uppgift. Många var gångerna som jag täntke lura mig själv och avbryta. -Det gör väl inget om jag kör 3 eller 4 upprepningar någon gång? Eller -Jag sänker effekten lite, det är ju trots allt nästa mitt i natten.

Som tur var, bet sig ingen av argumenten fast tillräckligt länge för att då genomslag utan den envise och trötte cyklisten kämpade sig igenom samtliga 5 upprepningar. Och inte var det ju så jobbigt kommer jag på mig själv att tänka ibland. FEL, FEL, FEL! Det var asjobbigt, punk. Men ändå lite skönt.

I helgen blir det nog inget distanspass (Nej, inte denna helg heller) utan på lördag mest troligt 5x4 och på söndag tröskelfart på inomhuscyklingen på Nolia. Mest troligt har jag skjutit på styrkepasset till dess så jag måste klämma in det också på söndag kväll. Den som spar, han har. Nu är det helg. På återhörande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar