måndag 4 februari 2013

Lite segt

Det är lite segt på både motivationsfronten och prestationsfronten just nu. Ute fortsätter det att snöa och kallgraderna kommer nog inte att vackla på ett bra tag vilket får mig att hänga lite läpp och får svårt att motivera mig att köra dom hårda passen. Kroppen har fortfarande inte återhämtat sig från förkylningen och prestationsförmågan ligger inte på topp. Provade min första 5x4 i lördags på 400 W men det slutade inte bättre än att jag fick bita av både tredje, fjärde och femte fyran får att klara mig igenom alla fem. Det var alltså inte ens i närheten av att klara det vilket inte är så konstigt egentligen eftersom det tar tid att återhämta sig från förkylningar.
 
I går var det åter inomhuscykling i Noliahallen på 200-meterbanan som har lätt doserade kurvor. Lite för lite dosering faktiskt eftersom mina 177,5-vevar slickar underlaget när farten börjar bli hög så lite spännande är det. Det är också bra träning. Tidigt start på dagen eftersom vi startar kl. 8 på söndag vilket biter i kroppen när klockan ringer. Däremot är det skönt såklart när träningen är klar och större delen av söndagen fortfarande återstår.
 
På fredag åker vi till Falun och ska snurra på velodromen, alias Häxrondellen. En helg som startar med en kurs på fredag em. eftersom det är ett krav att man genomgått den för att få träna på rondellen. Men innan dess återstår några inomhuspass (tyvärr), både spinning, styrketräning och trainerpass. Känns som sagt tungt nu med alla dessa inomhuspass men vetskapen om att motivationen ibland tryter men till slut ändå kommer tillbaks gör att jag ändå gnetar på, i väntan på motivation och inspiration.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar