måndag 7 april 2014

Dag 7


Nu har jag varit här på Mallis med syster och pappa i en vecka och förutom en dag med regn har vädret varit en dag ok och resten kanonbra. De resterande två dagarna ser prognosen väldigt lovande ut också. Vädret är ju en viktig anledning till att vi har åkt hit så det är klart att jag tittar en del på prognosen, även fast det inte finns mycket att göra för att påverka vädret.
Cykelmässigt flyter det på enligt plan för mig. Fokus ligger förstås på distans med ett par inslag av tröskel/forcerad tröskel. Den forcerade tröskeln kom rätt naturligt uppför Sa Calobra häromdagen. Efter att ha kört på 30 minuter prick för fyra år sedan är tendensen att tiden försämras med en minut för varje år. Tiden 33:40 och snitteffekt 370w blev utfallet. Just i år tror jag att den hade kunna förbättras en del om jag haft den normala matchvikten men nu ligger jag lite över den och jag har heller ingen motivation att göra något åt den just nu heller. Något linjelopp på SM är och har aldrig varit aktuellt så ingen motivationshöjare där heller.
I dag cyklade jag hela dagen själv eftersom pappa och syster tog en kortare runda. Körde från Can Pastilla och kustlinjen öster och söderut. Lunchade i Felanitx och sedan körde jag lite kringelikrogar hem och totalt landade turen på 6:40. Snitteffekt 210w och snittfart 28,5 km/h.
Nu är farbror trött och mätt och det är dags att runda av dagen med ett samtal hem innan lyset släcks för dagen.

1 kommentar:

  1. Matchvikt? Det är svårt att vara mager när man är förmögen!
    #visespåtoppen

    SvaraRadera