tisdag 9 april 2013

Bloggning i luften

Sitter nu på flyget mot Palma och en förhoppningsvis givande och trevlig vistelse i goda kamraters sällskap. Linda, Per och Johan från Älvsbyn och Blom från Luleå är med på samma plan. På lördag ansluter Marie och Jonas från Umeå och på tisdagen därefter kommer Lisa och Simon. Dom senare har planerat en flytt mitt i allt och tyckte på något konstigt sätt att man behövde ordna lite med det innan det var läge för Mallis.

Som traditionen bjuder planerar vi den sedvanliga förstadagsrutten Can Pastilla, Bunyola, Soller, Valldemossa och tillbaks till Can Pastilla. En runda på ca 8 mil med sollerpasset som dragplåster.
Per blir nog snabb i backarna i år eftersom han har deffat bort en massa övervikt som han dragit omkring på tidigare. Det är nästa bara halva grabben kvar (jag hoppas att det är den bättre halva) så nog kommer han att lätta på krönen.

En annan, lite jobbigare, tradition är att jag sover så dåligt när det drar ihop sig till resa. Inte för att jag tycker att jag är stressad så fenomenet förvånar mig något. Tillika är jag trött som ett lik just nu så nu när magen värmts upp av kaffetåren och kroppen har format sig efter det något obekväma flygsätet så känner jag att Sandmannen är på intågande. Cykla lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar