tisdag 2 april 2013

Påskledigheten över (för denna gång)

Påskledigheten tillbringades med min far, kona, hundar och min egenhändigt uppfostrade sambo i de sälla vildmarkerna väster om vägslutet i Kvikkjokk. Efter en lång bilresa följt av en lååång resa hoppandes på skotern kunde vi checka in på STF:s fjällstuga i Vaimok.

Ingen lyx direkt men ändå riktigt härligt. Ingen telefon, inga (nästan) gäster för min stugvärdande far, ingen elektrisitet, inga tider att passa, ingen tv och absolut helt och hållet lika cykelfritt som myggfritt. Men som sagt: Ändå helt fantastiskt. Dagarna fördrevs med sömn, samvaro, godis, mat, fiske, skidor, eldning (för värmen), dricka och mer mat.

Nu är vardagen tillbaka med jobb och morgoncykling. En vecka kvar innan jag styr kosan till årets upplaga av Malliscykling. Fram till dess återstår några lugna morgonpass på crossen och några intensiva kvällspass på temporaketen som jag för övrigt rastade för första gången i år. Morgonpasset på crossen med cykelkärra stod för en kontrast av stora mått jämfört med tempocykeln med högprofilshjul och medvind. Hääärligt! Nya tag i morgon :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar