lördag 26 april 2014

Örestadstempot 30 km

Var en pannkaksplatt historia med skånska vindar, sol och värme. Jag har rekat banan lite för dåligt och fick ropa till ett par flaggvakter efter vägen men det var inget som kostade tid bara fokus. Siktet för dagen var inställt på minst 360 w och planen var att låta medeleffekten ligga i dom trakterna och om det skulle kunna bjudas på lite mer mot slutet fick det bli en bonus. Inte starta för hårt och ta ut en eventuell bonus i förskott. Det har jag (och säkert många med mig) provat tidigare med ringa framgång. Vid vändningen var medeleffekten drygt 363 w och det skulle jag kalla planenligt. Däremot visade det sig att benen hade en annan agenda än övriga kroppen och medeleffekten sjönk och sjönk och sjönk..

Sista kilometern mot mål kunde jag mobilisera lite smått men effekten för dagen landade på beskedliga 353 w. 5:e placeringen kan jag inte göra så mycket år och idag var jag inte så intresserad av den heller.

Kalle och Preben hade bantat packningen och lämnat tempocykeln hemma och med linjecykeln är det svårt att åka fort. Speciellt när det blåser som idag och det inte går att hänga med underarmarna på styret utan händerna måste hålla ett hårt grepp.

Sammanfattningsvis inte någon dålig prestation men heller ingen bra. I morgon är det en kort varvbana och SMHI lovar blåst så det lär bli åka av i kantvinden. Nu ska Kalle och jag leta åt en bit mat. Ny dag i morgon.

Resultatlistan hittar ni här: Resultat Örestadstempot 2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar