torsdag 10 april 2014

Sammanfattning av Mallis

Så var Mallisresan över för denna gång och återigen kan jag tacksamt konstatera att vädret varit på min sida. Att i början av april få en dag med skitväder, en dag ok och resterande 7 med kanonväder känner jag mig tacksam över. Det kan förmodligen vara både kallare och blötare än så utan att vara onormalt.

En sammanställning från årets cykling.
  • 8 Dagars cykling och 1 dag vila
  • 41 timmar träning fördelat på 5 dagar med enbart distanspass (210 w) och 3 dagar med distanspass som inkluderat tröskel 340 w eller forcerad tröskel 370 w.
  • Körde hela bergskedjan (i år också) fast uppdelad på flera etapper.
  • Klättrade uppför Sa Calobra på 33:40 minuter och 370 w i snitt vilket är en bit från rekordet på 30:00 minuter blankt. Skulle behöva kämpa med dieten parallellt med träningen (obs, inget beslut utan bara ett konstaterande).
  • Elektroniska växlar är en fröjd jämfört med mina tidigare mekaniska Dura Ace.
  • Vittoria-däcken saknar nästan helt fäste när vägen är blöt. Continental fungerar betydligt bättre upplever jag.
Nu blir det förhoppningsvis ett par dagar med vila (eller hur @larssonpetter?) innan nästa träningsvecka börjar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar